Du är inte inloggad.
Sidor: Föregående 1 2
Hej Hinna!
Tack för din respons ![]()
Det här med mig och andra männsikor har jag varit väldigt klarsynt och medveten om ganska länge. Jag vet på vad för slags männsikor jag dras till, vilka som dras till mig. Detta är så uppenbart att jag har slutat söka..för jag vet vad som kommer.
Så med andra ord tror du att jag inbillar mig att folk flyr från mig...Som om man inte hört det förr och Ja, det känns inte så kul att folk säger (översättning) : Din verklighet räknas inte.
Men eftersom jag vet att det är sånt som kommer, skaffar jag mig ofta bevis/fakta innan jag säger något. Just med detta att folk flyr har jag fått bekräftat från andra (oberoende) människor. Så tyvärr det händer inte "bara i mitt huvud".
Och som svar på dina frågor. Kognitivt tänkande hjälper inte mig. Jag är för skadad för det för tillfället.
Jag tar faktiskt väldigt illa vid mig när du säger: "....största lögnen är att du är ensam...."
Vet du att p.g.a den lögnen kommer jag att basera mitt självmord på. Och Sanningen är att det kommer inte komma någon på min begravning.
Om du hade gått en mil i mina skor tror jag inte att du hade gjort det uttalandet. Så jag förstår att du säger det av okunskap och det är okej. Det får vara okej. För absolut ingen som gått i mina skor kan på någotvis veta hur det känns att vara alldeles ensam på mitt sätt.
~Du kan inte kämpa emot ögonblicket av Sanning i dina Lögner~
Senast redigerat av nowayout (2010-02-11 03:30:27)
~ Om du på vägen möter någon utan leende, ge dem ditt ~
Hej Hinna!
Tack för din responsDet här med mig och andra männsikor har jag varit väldigt klarsynt och medveten om ganska länge. Jag vet på vad för slags männsikor jag dras till, vilka som dras till mig. Detta är så uppenbart att jag har slutat söka..för jag vet vad som kommer.
Så med andra ord tror du att jag inbillar mig att folk flyr från mig...Som om man inte hört det förr och Ja, det känns inte så kul att folk säger (översättning) : Din verklighet räknas inte.
Men eftersom jag vet att det är sånt som kommer, skaffar jag mig ofta bevis/fakta innan jag säger något. Just med detta att folk flyr har jag fått bekräftat från andra (oberoende) människor. Så tyvärr det händer inte "bara i mitt huvud".Och som svar på dina frågor. Kognitivt tänkande hjälper inte mig. Jag är för skadad för det för tillfället.
Jag tar faktiskt väldigt illa vid mig när du säger: "....största lögnen är att du är ensam..."
Vet du att p.g.a den lögnen kommer jag att basera mitt självmord på. Och Sanningen är att det kommer inte komma någon på min begravning.
Om du hade gått en mil i mina skor tror jag inte att du hade gjort det uttalandet. Så jag förstår att du säger det av okunskap och det är okej. Det får vara okej. För absolut ingen som gått i mina skor kan på någotvis veta hur det känns att vara alldeles ensam på mitt sätt.~Du kan inte kämpa emot ögonblicket av Sanning i dina Lögner~
jag tänker att min verklighet måste vara en tolkning av en annan objektiv verklighet. att min verklighet är subjektiv. jag menade inte att det du upplever är falskt. absolut inte. det jag menade som var en lögn är "duet" och "jaget". att vi i vårt samhälle använder oss av ord som separarer oss från varandra, som "du" och "jag" när vi egentligen är En. alla har vi ett ego som mår bra av att bekräfta jaget. jag tänker att det dels förstärker känslan av ensamhet.
men sen tänker jag att vi blir det folk förväntar sig av oss. att vi alltid upplever oss själva i relation till andra. om någon skulle behandla mig som en drottning, ja då skulle jag nog känna mig som en drottning. och om folk i allmänhet inte ser mig, så blir jag osynlig. och om man knappt blir sedd så blir man ensam ja. och om folk ignorerar ens existens, särskilt viktiga personer i ens liv (föräldrar) så är det ju inte konstigt om man känner sig ensam. tänker jag...men i slutändan så väger dina ord tyngre än mina. de gånger jag känt mig ensam, osynlig och övergiven går nog inte att likna vid det du känner. så jag ber verkligen om ursäkt om jag uttryckte mig oförsiktigt ...
Senast redigerat av Hinna (2010-03-25 10:33:15)
Hej igen!!
Men med eller utan ord är jag ju ensam. Det ändras ju inte i med dom orden jag säger. Vet inte riktig om jag hänger med...
Fast jag tänker på det från boken/filmen "The Secret". Det man fäster uppmärksamheten på - förstoras.
Du behöver inte be om ursäkt för dina ord. Detta är ett forum där man kan prata fritt tycker jag och jag gillar att ta del av dina åsikter! ![]()
-When you're lonely, It means you don't have You-
tror att språket nånstans styr oss och våra känslor. men sen finns det så mycket vi inte kan beskriva med ord...förstår om det är svårt att hänga med; uttrycker mig rätt vagt, men tror att mina tankar formas i processen.
såg the secret för några veckor sen; kul att du drog den paralellen (har inte läst boken. är den nåt bra?). tyckte väl att de hade en hel del bra poänger, men gillar inte att det var så förenklat. de la fram det som att individen har makt över fattigdom och sjukdom. att den kunde välja att vara rik eller fattig i princip. sjuk eller frisk. att allt handlar om inställning. tyckte att det gick för långt då..det är som att ignorera ansvaret från förtryckande sociala mekanismer som diskriminerar och skapar orättvisa. men om man skalar bort den biten så är deras budskap också, som du säger, att det man fäster uppmärksamhet på, växer.
Ja, ord är mäktiga och vi ska vara försiktiga hur vi använder dom. Men ett ord kan betyda en sak för mig och helt annat för dig. Nej, jag har inte läst boken än, har bara sett filmen. Jag tror faktiskt att va har makt över fattigdom ( Fråga mig inte hur det har jag inte kommit fram till än
) Och sjukdom. Sjukdom är jag ganska säker på för det stämmer på min personligen. Vi gör oss själv sjuka. Det mer rik och fattig troro jag med på. Men är inte "Mekansimerna" vi också? Vem är det som skapar orättvisa? Är inte det vi? Då handlar det ju i grunden om inställning. Intressant sak detta. Jag trode inte allt sånt i början med under årens lopp har jag sett och började se ännu mer att "The Secret" omger oss varje dag som natt.
.
"Bara små tankar av en stor tös"
Sidor: Föregående 1 2