Du är inte inloggad.
Sidor: 1
Jag undrar om det finns några som har funnit sin gemenskap och blivit fri från sin ensamhet utan att gå på krogen och liknande tillställningar.
Nu då juletider närmar sig är det många som känner att de inte har någonstans att gå på julaftonen.
Är det någon som har ett tips.
Hej Grodan: )
Ibland önskar man att det fanns något enkelt. Här kommer en enkel ide.
Man kan tex anmälla sig som frivillig för någon organisation som gör en insatts för tex ensamma också i juletider.
Vinga
Hej Grodan: )
Ibland önskar man att det fanns något enkelt. Här kommer en enkel ide.
Man kan tex anmälla sig som frivillig för någon organisation som gör en insatts för tex ensamma också i juletider.
Vinga
Vad skulle det vara för organisation ?
Hej! Jag helt ny här och måste väl redan så här i inledningen be om ursäkt om det jag försöker skriva hamnar fel och/eller låter luddigt. Många sofistikerat välformulerade diskussioner här på forumet. Jag faller väl med detta lite emellan stolarna där. Själv är jag i behov av att förhoppningsvis finna någorlunda likasinnade att träffa i levande livet. Inte minst kanske just under högtider etc. Någon eller några att just kunna känna lite samförstånd och gemenskap med. Jag kan i dagsläget inte ens om jag hade möjligheten föreställa mig att kunna umgås eller sammanstråla med den skaran som inte upplever "utanförskapet" just pga att jag känner mig "utanför" i deras sällskap/närvaro. Det förvärrar således bara ensamhetskänslan och utanförskapet. Hoppas på att få nån reflektion, tanke eller svar på detta.
/Sisla
hej grodan! gammalt inlägg men tänker att julen kommer varje år så här är några tips: stadsmissionen som jobbar med bostadslösa och röda korset som har lite olika aktiviteter. besök också www.rosengrenska.se
det är fruktansvärt ensamt att vara papperslös
även om ni är i väldigt olika situationer är ensamheten densamma.
hej grodan! gammalt inlägg men tänker att julen kommer varje år så här är några tips: stadsmissionen som jobbar med bostadslösa och röda korset som har lite olika aktiviteter. besök också www.rosengrenska.se
Jag förstår vad du menar Hinna , jag ska kolla upp saken.
Hinna skrev:hej grodan! gammalt inlägg men tänker att julen kommer varje år så här är några tips: stadsmissionen som jobbar med bostadslösa och röda korset som har lite olika aktiviteter. besök också www.rosengrenska.se
Jag förstår vad du menar Hinna , jag ska kolla upp saken.
Kanske hjälper en del , på biblioteket finns datorer för de som inte har egen dator , mobiltelefon är också ett alternativ.
Utbildning är viktigt för dom grupperna i vårat samhälle.
![]()
Vi som bor i Stockholm kan ses på Gärdet och spela brännboll i sommar, det skulle vara gulligt med alla blyga..
Senast redigerat av maria (2010-03-06 03:41:53)
Vill man ta kontakt med någon men inte riktigt vågar göra det i verkliga livet, och direkt, kan man ju även börja litet smått. Att ha tagit steget och börjat diskutera med någon här är ju en början. Sen kanske man kan bli medlem i något annat forum, eller på en sida där man kan hitta någon. Jag tycker att det kan vara svårt att få kontakt med någon, det verkar ju som att alla redan har någon utom jag. Som att jag blev över. Att bo i Stockholm och vara singel är att ständigt påminnas att man inte har någon...
Senast redigerat av Hinna (2010-04-07 11:09:08)
nej du är inte ensam,
fast jag försöker att tänka,att ju fler man rattar desto större är chansen att man hittar nån vettig,jag har haft ett förhållande,iaf försök,men det gick inget vidare,jo håller med om att det är svårt att ta kontakt med folk,vad ska man fråga dom om,i vilken ände börjar man
Tålamod är Nyckeln Till Alla Dörrar
\\\ Månsorg ///
Sidor: 1